De Ent, podium voor meer kunst

Stichting De Draad, platform voor kunstzinnige ontwikkelingen is inspirator van spraakmakende kunstzinnige manifestaties, zoals het in Midden Groningen niet meer weg te denken zomer evenement Art Carnivale.

Kunst en Cultuur huis De Ent in Hellum is het kunstzinnige zenuwcentrum van o.m. Stichting De Draad. Het is de plaats waar met nauw samenwerkende zusterorganisaties gewerkt wordt aan diverse spraakmakende projecten die de culturele vitaliteit van de regio versterken.
Voorbeeld van een gezamenlijke aanpak is het project Kultuureiland Damsterplas waar kunst en natuur door bemiddeling van kunstenaars met diverse disciplines samensmelten tot een artistiek en vooral ook attractief belevenispark.

De dynamiek van de door Stichting De Draad in het leven geroepen evenementen straalt af op Kunst en Cultuurhuis De Ent, dat zich heeft gepositioneerd als culturele broedplaats in het oostelijk deel van de Woldstreek, een ontwikkeling die past binnen het beleid om Midden Groningen cultureel op de kaart te zetten.

Kunst en Cultuurhuis De Ent is echter ook een plek waar meer mogelijk is. Denk aan het organiseren van exposities, huiskamerconcerten, theatervoorstellingen, voordrachten, kinderactiviteiten en workshops. De begeleiding van deze activiteiten berust bij bevlogen kunstenaars die een schat aan ervaring meebrengen. Bovenal is Kunst en Cultuurhuis De Ent een inspirerende ontmoetingsplek voor aankomende ( podium ) kunstenaars die hun artisticiteit voor een geïnteresseerd publiek kunnen en willen etaleren.

Ons kunstenaarscollectief roept mediators en promotors van kunst in brede zin op, het initiatief over te brengen aan hen die werken aan een carrière in de ( podium ) kunstwereld, zij die van hun hobby hun beroep willen maken en zij die het graag uit liefhebberij doen.

Voor contact:

collectiefdedraad@live.nl